Blogul Obio


despre alimentatia sanatoasa si un stil de viata armonios

Beneficiile uleiului de cocos: de ce sa gatesti cu acest produs bio

Pentru a avea o alimentatie sanatoasa, trebuie sa iei in calcul mai multe aspecte esentiale si sa alegi alimente care pot acoperi necesarul de nutrienti al organismului. Este important insa sa eviti factori periculosi, cum sunt colesterolul, sarea sau zaharul in exces. 

Uleiul de cocos bio este unul dintre acele ingrediente recunoscute in mod deosebit pentru efectele extraordinare in materie de ingrijire a pielii si parului, dar si pentru beneficiile consumului frecvent.

Iti vom dezvalui, in cele ce urmeaza, de ce este bine sa gatesti cu ulei de cocos, care sunt preparatele in care il poti adauga dar si cateva retete care te vor convinge ca la Obio gasesti cele mai bune ingrediente pentru o dieta echilibrata.

 

Ce substante contine uleiul de cocos

Uleiul de cocos conține grasimi saturate in proportie de 80-90%, motiv pentru care se intareste la temperaturi scazute. Dintre acizii grasi regasiti in uleiul de cocos merita mentionat acidul lauric, substanta cu proprietati antiinflamatoare si antibacteriene. De asemenea, acidul palmitic si myristic, despre care s-a dovedit ca ar ridica nivelul colesterolului rău (LDL) in organism, se regasesc in uleiul de cocos in concentratie scazuta.

Astfel, dincolo de faptul ca nu contine colesterol, uleiul de cocos are in compozitie steroli. Acestia au o structura chimica de mare ajutor in reducerea absorbtiei de colesterol in organism.

Beneficiile uleiului de cocos in alimentatie

Ajuta la arderea grasimilor

Acizii grasi din uleiul de cocos ajuta organismul sa arda grasimile depozitate, ceea ce creste aportul de energie la nivelul intregului corp si ajuta, in timp, la eliminarea grasimii abdominale. Asadar, daca ti-ai propus sa mai scazi cativa centimetri in talie, asigura-te ca incerci si cateva dintre retetele cu ulei de cocos pe care le vei descoperi in acest articol.

Sporeste senzatia de satietate

Dincolo de faptul ca ajuta la accelerarea arderilor, studiile arata ca trigliceridele de catena medie (MCT), regasite in mod natural in uleiul de cocos, respectiv acidul lauric, acidul caprilic si acidul capric, reduc semnificativ si apetitul individului.

In urma metabolizarii rapide a grasimilor, aceste molecule se transforma in cetone, responsabile cu aportul de energie la nivelul intregului organism si, implicit, cu reducerea senzatiei de foame. Studiile au aratat ca persoanele care consuma alimente bogate in trigliceride de catena medie, cum este si uleiul de cocos, consuma mai putine calorii pe parcursul zilei.

Combate agentii patogeni

Bacteriile, fungii si virusurile sunt combatute de monolaurina, substanta rezultata in urma ingerarii de alimente care contin acid lauric.

Acidul lauric reprezinta aproximativ 50% dintre acizii grasi regasiti in uleiul de cocos si poate fi un aliat de nadejde impotriva unor infectii comune, cu bacterii precum Stafilococul auriu sau Candida albicans.

Sustine sanatatea inimii

Indivizii care consuma alimente bogate in acizi grasi, cum este si uleiul de cocos, se bucura de o sanatate de fier si de un risc redus de a fi afectati de boli cardiovasculare.

Imbunatateste activitatea creierului

In cazul persoanelor care se confrunta cu afectiuni care diminueaza activitatea cerebrala, cum este cazul bolii Alzheimer, ce se intampla, de fapt, este ca abilitatea creierului de a utiliza glucoza ca sursa de energie scade considerabil.

Dat fiind efectul energizant al consumului de ulei de cocos, acesta poate reprezenta o sursa alternativa de energie pentru celulele cerebrale, gratie cetonelor eliberate in urma procesului de ardere a grasimilor.

Dincolo de beneficiile importante pentru sanatate, merita sa afli si aceste 11 curiozitati pe care nu le stiai despre uleiul de cocos. Vei descoperi informatii interesante despre istoria acestui ingredient grozav, pe care iti recomandam sa il incluzi atat in rutina zilnica de ingrijire cat si in alimentatie.

In ce preparate poate fi folosit uleiul de cocos

·         preparate raw vegane;

·         preparate de tip stir-fry, cu legume, carne, oua sau peste;

·         sosuri si dressinguri pentru salate;

·         marinarea carnii;

·         prajituri, biscuiti si alte deserturi;

·         cafele, ceaiuri, smoothie-uri;

Daca te temi de faptul ca uleiul de cocos ar putea schimba gustul alimentelor pe care le prepari si printre cei dragi se numara si persoane care nu agreeaza, in mod deosebit, mirosul de cocos, Obio.ro iti recomanda un ulei de cocos dezodorizat pentru gatit bio, fara miros si cu un gust neutru, ideal inclusiv pentru prajit. In schimb, daca vrei rezultate excelente in cazul preparatelor raw, recomandam uleiul virgin de cocos.

Retete cu ulei de cocos

Popcorn cu nuci pecan si stafide

Pentru deserturi bio delicioase, gasesti pe site toate ingredientele necesare, asa ca, pregateste-te sa ii servesti pe cei dragi cu una dintre cele mai savuroase gustari dulci. Va fi primita, cu siguranta, mult mai bine decat clasicul popcorn cu aromatul caramel!

Ingrediente:

·         200 gr. porumb pentru popcorn bio;

·         2 linguri de ulei virgin de cocos;

·         250 gr. nuci pecan raw organice;

·         100 gr. stafide bio;

·         1 lingurita scortisoara macinata;

·         1 lingurita sare;

·         1 lingurita paprika;

·         1 lingurita turmeric macinat;

·         1 lingurita ghimbir pudra bio;

·         1 lingurita nucsoara macinata;

·         2 linguri de sirop de artar;

Preparare:

Seteaza temperatura cuptorului la 148 de grade C. Intre timp, amesteca floricelele de porumb cu nucile pecan si asaza-le intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Intr-o tigaie sau oala mica, amesteca uleiul de cocos cu toate condimentele și lasa-le sa isi elibereze aromele timp de 30 de secunde, la foc mic. Adauga siropul de arțar și stafidele, amesteca și toarna compozitia peste floricelele si nucile pecan din tava. Da-le la cuptor timp de 30-40 de minute, pana cand siropul se intareste si nucile se coc suficient. Asigura-te ca mai amesteci din 10 in 10 minute floricelele din tava, astfel incat sa se coaca uniform si sa nu obtii un amalgam compact.

Batoane energizante cu susan si caju

Ai mereu o gustare sănătoasă la tine, in caz ca esti pe fuga si nu vrei sa cazi prada capcanei preparatelor de tip fast-food? Iti propunem o reteta delicioasa, care iti va asigura energia necesara pana la urmatoarea masa.

Ingrediente

·         250 gr. caju bio;

·         1 lingura de ulei virgin de cocos;

·         150 ml. sirop de artar;

·         6 linguri de seminte de susan raw;

·         5 linguri de seminte de in;

·         30 gr. tarate de ovaz;

·         ¾ lingurita de sare;

·         ¼ lingurita cardamom macinat;

Preparare:

Coace, separat, nucile si semintele intr-o tava, amestecand ocazional, timp de 10 minute. Pastreaza deoparte 2 linguri de seminte de susan, pentru a orna batoanele energizante la final. Foloseste blenderul pentru a procesa nucile, semintele, taratele de ovaz si praful de cardamom, pana cand obtii o textura pe gustul tau. Ideal ar fi sa fie bine maruntite, dar, sa nu se transforme intr-o pasta omogena.

Intr-o tigaie de mici dimensiuni amesteca uleiul de cocos cu siropul de artar si amesteca timp de 1 minut, la foc mic. Adauga peste nucile si semintele, amestecand pentru a te asigura ca ai o compozitie uniforma.

Uniformizeaza compozitia din tigaie cu mainile ude, presara semintele de susan pastrate pentru decor si apoi da tigaia la cuptor pentru jumatate de ora. Lasa sa se raceasca si taie batoanele la dimensiunea dorita. Acestea pot fi pastrate timp de 2 saptamani la temperatura camerei, intr-un recipient etans.

Te-am convins ca uleiul de cocos este acel ingredient extraordinar de care nu stiai ca ai nevoie in bucatarie pentru a-ti proteja sanatatea?  Pe Obio blog, gasesti si alte informatii despre alimentatia sanatoasa si un stil de viata armonios!