Blogul Obio


despre alimentatia sanatoasa si un stil de viata armonios

Cum sa folosesti uleiul de cocos in preparatele culinare

Uleiul de cocos s-a dovedit a fi o alegere sanatoasa pentru organism, inca de acum multi ani, fiind mereu la indemana si avand intotdeauna o rezolvare in multe situatii precum: tratamente pentru par, creme pentru diferite tipuri de ten, dezinfectarea cavitatii bucale, dermatita, dar si in pregatirea mai multor preparate culinare.


Sursa foto: pinterest


Stiai ca uleiul de cocos poate fi introdus cu usurinta in dietele de slabire datorita proprietatilor sale benefice de accelerarea metabolismului, reducerea inflamatiilor, dar si intarirea sistemului imunitar?
Daca pana acum nu ai mai folosit uleiul de cocos in mancare si nu stii cum sa il integrezi, iata cateva sfaturi care iti pot fi de mare folos:

Gateste cu ulei de cocos

Atunci cand preparatul iti permite. Uleiul se foloseste in cantitati mici tocmai pentru a fi benefic sanatatii. Atunci cand preparatul pe care il pregatesti iti permite sa folosesti doar o cantitate mica de ulei, de exemplu o omleta sau legume la cuptor, atunci alege sa folosesti uleiul de cocos.

Atentie insa sa alegi unul de calitate si sa verifici urmatoarele: Uleiul de cocos natural este diferit de uleiul de cocos virgin pentru ca, uleiul virgin este foarte putin procesat, astfel pastrandu-si cat mai multe calitati nealterate, in schimb ce uleiul natural, conventional, poate fi procesat chimic si termic, pierzandu-si o mare parte dintre proprietati. Principala caracteristica prin care se diferentiaza fiind procesul de extractie.

 

  • Inlocuieste untul pe care il folosesti in prepararea prajiturilor sau a produselor de patiserie cu uleiul de cocos. Este indicat acest artificiu si in cazul persoanelor care isi doresc sa scada nivelul colesterolului din sange. Pentru a avea parte de grasimi sanatoase, poti folosi uleiul si la briose, negrese, sandwich-uri sau pentru a tapeta tava in care urmeaza sa adaugi placinta, tortul sau tarta.
  • Adauga o cantitate mica de ulei de cocos si in ceai sau cafea, ciocolata calda sau in orice alta bautura calda pe care o consumi deoarece ii va imbogati gustul, bautura va fi mult mai cremoasa si nu uleioasa si va avea un plus de savoare. Poti adauga putin ulei de cocos, o lingurita, si in smoothie-ul pe care il prepari in fiecare dimineata, direct in blender. Ii va imbogati atat gustul, cat si textura.

Adauga o lingura de ulei de cocos

La micul dejun, pe langa smoothie, atunci cand consumi si cereale de ovaz cu iaurt, poti adauga o lingurita de ulei de cocos deoarece iti va oferi mult mai repede senzatia de satietate.
Ulei de cocos vei gasi la pret avantajos, iar datorita faptului ca nu este indicat sa fie consumat in cantitati mari, te vei bucura de el cat mai mult timp. O lingura de ulei poate contine pana la 130 de calorii.

 

Produsul a fost adaugat in cos