Blogul Obio


despre alimentatia sanatoasa si un stil de viata armonios

Indulcitorii naturali, o alegere mai sanatoasa!

Denumit si “otrava alba”, zaharul este unul dintre cele mai toxice alimente din dieta de zi cu zi a oamenilor, fiind consumat in cantitati mult prea mari, fara a se sti adevaratele lui efecte nocive. Conform statisticilor, majoritatea adultilor consuma in medie 22 de lingurite de zahar pe zi, iar copiii pana la 35 de lingurite.

De ce este banalul zahar considerat a fi un aliment toxic? Inainte de toate, pentru ca este un aliment extrem de concentrat si de rafinat. Acesta va cauza reactii puternice si intense in corp, care se vor acumula in timp, perturband mai multe sisteme metabolice si generand dezechilibre importante ce vor determina aparitia mai multor boli de sanatate.

Dat fiind faptul ca zaharul este un aliment atat de periculos pentru organism, producatorii au considerat ca indulcitorii artificiali precum zaharina, aspartamul si sucraloza sunt inlocuitori ideali ai zaharului. Consumand indulcitori artificiali, te poti bucura de toata dulceata zaharului fara calorii si efectele secundare nocive ale acestuia.

Cu toate acestea, de-a lungul timpului, cercetarile stiintifice au dovedit ca indulcitorii artificiali nu sunt o trecere gratuita si chiar ar putea cauza migrene, crestere in greutate, dezechilibre intestinale si alte probleme de sanatate.

Daca zaharul si indulcitorii artificiali sunt rai pentru organism, care este solutia pentru a-ti satisface pofta de dulce? Producatorii au ajuns la concluzia ca indulcitorii naturali sunt alternativa cea mai sanatoasa.

Cuprins:

Ce sunt indulcitorii naturali?

3 tipuri de indulcitori naturali care sunt cu adevarat sanatosi

Ce sunt indulcitorii naturali?

Indulcitorii naturali provin direct din flori si plante, nefiind sau fiind intr-o masura foarte mica procesati. Acestia sunt saraci in calorii si in fructoza, dar au un gust foarte dulce.

Iata 3 tipuri de indulcitori naturali care sunt cu adevarat sanatosi:

1. Xylitolul

Este un alcool din zahar cu o dulceata similara cu cea a zaharului. Contine, insa, doar 2,4 calorii pe gram, adica aproximativ doua treimi din caloriile zaharului.

Xylitolul, cum este, de exemplu, Xylitol (Zahar de Mesteacan), Obio, este mai mult decat un indulcitor natural ce poate inlocui cu succes zaharul. Acesta pare sa aiba unele beneficii pentru sanatatea dentara, ajutand la reducerea riscului de aparitie a cariilor dentare.

Potrivit unor studii, xylitolul poate, de asemenea, sa imbunatateasca densitatea osoasa, ajutand astfel la prevenirea osteoporozei. In plus, cercetarile arata ca xylitolul poate creste nivelurile mai multor compusi din tractul digestiv pentru a sustine microbiomul intestinal. Totodata, nu creste nivelul zaharului din sange sau al insulinei, de aceea este ideal pentru persoanele care sufera de diabet.

In cele din urma, trebuie mentionat ca xylitolul, la fel ca alti alcooli din zahar, poate provoca efecte secundare digestive, inclusiv gaze abdominale, daca este consumat in doze mari. Tinand cont de acest lucru, cel mai bine este sa fie utilizat cu moderatie.

 

2. Eritritolul

Eritritolul, precum Erythritol Indulcitor Bio de la Dragon Superfoods, este un alt indulcitor natural cu continut scazut de calorii. Practic, acesta are 70% din dulceata zaharului si doar 6% din caloriile sale. Desi numele sau este destul de necunoscut, eritritolul se regaseste in multe dintre alimentele si bauturile din comert, pe etichetele acestora avand denumirea de E968.

Se obtine atunci cand un anumit tip de drojdie fermenteaza glucoza din porumb, asadar este un alcool din zahar.

Este un indulcitor natural ce poate fi consumat in siguranta de catre persoanele diabetice sau de catre cele care tin cure de slabire. Eritritolul nu creste nivelul zaharului din sange sau al insulinei si nici nu afecteaza nivelurile de grasimi din sange, cum ar fi colesterolul sau trigliceridele.

Mai mult decat atat, consumul de eritritol poate avea efecte benefice pentru sanatate. De exemplu, unele studii au descoperit ca acest tip de indulcitor natural ar putea imbunatati functia vaselor de sange si ar putea oferi protectie impotriva daunelor cauzate de stresul oxidativ.

Cu toate acestea, desi este adesea mai bine tolerat decat alti alcooli zaharici, ar putea provoca probleme digestive, inclusiv gaze abdominale si diaree, daca este consumat in cantitati prea mari la un moment dat sau daca este combinat cu alte tipuri de zahar, cum ar fi fructoza.

3. Siropul de Agave

Siropul de agave, numit si sirop de maguey sau nectar de agave, se obtine din mai multe specii de agave, cum ar fi Agave salmiana sau Agave tequilana. Acesta contine intre 55% si 92% fructoza, motiv pentru care este considerat un indulcitor natural sanatos si o alternativa la zaharul obisnuit.

Siropul de agave cel mai bun este neprocesat, nefiltrat, crud, brun si procesat la rece, un astfel de exemplu fiind Siropul de Agave Raw Organic, Obio.

Gustul sau este similar cu cel al mierii de albine, insa siropul de agave are un indice glicemic mai scazut, motiv pentru care poate fi consumat si de catre persoanele care sufera de diabet.

Pe piata, poti gasi doua tipuri de sirop de agave: auriu (golden) si brun (dark). Mult mai bun este cel brun, deoarece acesta contine un numar mai mare de nutrienti. De fapt, cu cat culoarea siropului este mai inchisa, cu atat produsul este mai sanatos, iar compozitia de vitamine si minerale benefice este mai bogata.