Blogul Obio


despre alimentatia sanatoasa si un stil de viata armonios

Top 10 alimente cu efect antiinflamator

Inflamatia este o reactie a sistemului imunitar la iritatie, ranire sau infectie. Este un raspuns normal (si de fapt un lucru bun) si este o parte naturala a vindecarii. Dar este posibil ca inflamatiile cronice sa aiba un impact negativ asupra corpului si sanatatii tale.

Urmarea unei diete cu alimente antiinflamatorii reprezinta una dintre cele mai bune modalitati de a contracara o buna parte din inflamatiile cronice care survin in urma unui stil de viata nesanatos.

Daca doresti sa urmezi calea unei alimentatii sanatoase, incearca aceste 10 alimente care nu sunt doar hranitoare, dar si ideale intr-o dieta antiinflamatoare.

Cuprins:

Uleiul de masline

Migdalele

Avocado

Turmericul

Broccoli

Afinele

Morcovii

Portocalele

Somonul 

Nucile

1. Uleiul de masline

Uleiul de masline este o componenta esentiala a dietei mediteraneene, dieta bine cunoscuta pentru faptul ca ofera longevitate, in special datorita efectelor ei pentru sanatatea inimii. Este bogat in grasimi mononesaturate care sunt bune pentru vasele de sange si are polifenoli care functioneaza ca antioxidanti ce protejeaza celulele din organism.

Uleiul de masline, mai ales uleiul de masline extravirgin, ajuta la reducerea inflamatiei, reduce colesterolul ridicat si are chiar si proprietati anti-cancer. Nu este intotdeauna cel mai bun pentru gatit, dar este perfect pentru salate si pentru prepararea garniturilor de legume.

2. Migdalele

Migdalele sunt o sursa excelenta de grasimi mononesaturate (asemanatoare cu uleiul de masline), vitamina E si mangan. De asemenea, sunt o sursa buna de magneziu si proteine vegetale. Cercetatorii au ajuns la concluzia ca oamenii care consuma migdale in mod regulat prezinta un risc mai mic de boli cardiovasculare, iar asta pentru ca migdalele le imbunatatesc profilul de acizi grasi din sange.

Migdalele sunt, in acelasi timp, foarte satioase, asa ca, desi au un continut putin mai mare de calorii decat multe alte alimente antiinflamatoare, ajuta la pierderea in greutate (daca sunt consumate cu moderatie).

3. Avocado

Avocado este un aliment bogat in grasimi mononesaturate sanatoase pentru inima, plus ca sunt o sursa excelenta de magneziu, fibre si potasiu. Consumul unei jumatati de avocado iti poate oferi, de asemenea, un aport semnificativ de vitamine C, A, E si vitamine din complexul B.

Combinatia acestor nutrienti cu polifenolii care functioneaza ca antioxidanti fac ca avocado sa fie o necesitate pentru orice dieta antiinflamatoare.

4. Turmericul

Acest condiment galben-portocaliu, denumit si curcuma, nu este popular doar pentru proprietatile sale culinare, dar si pentru calitatile sale terapeutice. Datorita compusului sau activ numit curcumina, are proprietati antiinflamatorii puternice, motiv pentru care este folosit de mii de ani ca planta medicinala.

Incearca sa adaugi turmeric pudra bio in prepararea pestelui si legumelor sau foloseste radacina de turmeric cruda taiata in supe, sosuri sau in smoothie-uri.

Oricum l-ai folosi, nu uita sa adaugi putin piper negru pentru a stimula absorbtia.

5. Broccoli

Broccoli este un membru al familiei de legume crucifere care sunt bogate in glucozinolati, niste compusi naturali ce contin sulf, ce actioneaza ca antioxidanti. Broccoli este, de asemenea, o sursa excelenta de vitamina C, potasiu, calciu si vitamina A. In plus, este o leguma saraca in calorii.

Este usor sa introduci mai mult broccoli in dieta ta, deoarece este delicios atat gatit, cat si in stare cruda.

6. Afinele

Afinele contin cantitati semnificative de polifenoli care declanseaza activitati antioxidante si pot ajuta la prevenirea cancerului si a bolilor cardiovasculare. Aceste fitochimicale, inclusiv flavonoidele, antocianidinele, acizii fenolici si taninurile, previn si repara daunele celulare cauzate de radicalii liberi.

Studiile de laborator arata ca substantele chimice din afine pot preveni cancerul, incetinind cresterea celulelor anormale si reducand inflamatia. De asemenea, au un continut scazut de calorii si ofera cantitati semnificative de vitamina C, vitamina E si fibre.

Daca nu stii cum sa le incluzi in dieta, iti recomandam sa le adaugi in bolul cu cereale la micul dejun. Fie ca alegi afine proaspete sau afine uscate, vei avea parte de o multime de beneficii!

7. Morcovii

Morcovii contin beta-caroten, pe care corpul tau il poate transforma in vitamina A, care este esentiala pentru sanatate, fiind un puternic antioxidant. Morcovii contin, de asemenea, zeaxantina si luteina, acestea fiind, la randul lor, legate de vitamina A. Consumul unei diete bogate in acesti antioxidanti poate ajuta la reducerea riscului de cancer, prevenind deteriorarea celulelor sanatoase ale corpului.

Mai mult decat atat, deoarece morcovii au un continut scazut de calorii si sunt o sursa buna de fibre, pot ajuta la pierderea in greutate.

8. Portocalele

Portocalele sunt o sursa grozava de vitamina C si potasiu si, de asemenea, contin fibre, calciu si acid folic. Fibrele si acidul folic din portocale te pot ajuta sa iti mentii inima sanatoasa, iar vitamina C este esentiala pentru functionarea sistemului imunitar, intarirea tesutului conjunctiv si mentinerea vaselor de sange sanatoase.

Portocalele si sucul de portocale sunt completari excelente ale unei diete antiinflamatoare si nu trebuie pastrate doar pentru micul dejun. Acestea pot fi o gustare excelenta dupa-amiaza si pot fi adaugate la o varietate de feluri de mancare si salate.

9. Somonul

Somonul contine cantitati semnificative de acizi grasi omega-3 -mai mult decat orice alt tip de peste. Studiile sugereaza ca persoanele care au un aport mai mare din acesti acizi grasi prezinta un risc mai mic de a suferi de boli de inima, deoarece grasimile sanatoase ajuta la reducerea inflamatiei si la tinerea sub control a colesterolului.

10. Nucile

Unele dintre cele mai sanatoase si hranitoare alimente pe care le putem gasi pe piata, nucile sunt o sursa grozava de grasimi sanatoase, proteine, vitamina E, minerale si steroli (fitochimicale). De asemenea, au in componenta acizi grasi mononesaturati si acizi grasi omega-3, care sunt buni pentru inima. In plus, chiar daca sunt bogate in calorii, nucile te pot ajuta sa pierzi in greutate deoarece stimuleaza senzatia de satietate.