Blogul Obio


despre alimentatia sanatoasa si un stil de viata armonios

Cum sa consum spirulina?

Daca ai aflat de beneficiile spirulinei si iti doresti sa te bucuri si tu te avantajele acestui superaliment, felicitari! Foarte populara in dietele vegane sau vegetariene, spirulina este o alegere minunata pentru orice stil de viata. Spirulina contine in proportie de 70% proteine complete, fiind mai consistenta decat orice tip de carne. In plus, spirulina este o sursa importanta de vitamine, iar continutul bogat de antioxidanti contribuie la detoxifierea rinichilor si a ficatului.

Spirulina se gaseste sub forma de pudra, de capsule si este important sa fie bio. Cel mai des este consumata sub forma de pulbere (pudra). La noi, pe site-ul Obio, gasesti spirulina de calitate, cultivata in conditii de siguranta. Iar daca te intrebi cum sa consumi spirulina, acest articol este pentru tine.

Ce este spirulina? 

Spirulina este o alga de apa dulce care provine din America Centrala. De ce este buna pentru tine? A atins statutul de superaliment deoarece contine proteine, fier, calciu si vitaminele A, B, E si K. De asemenea, din compozitia sa fac parte saruri minerale si magneziu.

Spirulina este foarte iubita de vegetarieni, deoarece este singura sursa vegetala de vitamina B12, care in mod normal se obtine din carne, peste si produse animale.

Cum sa consumi spirulina?

Cantitatea zilnica recomandata este de 5 grame de trei ori pe zi (o lingurita are aproximativ 5 grame). Spirulina pudra poate fi adaugata direct in apa sau suc. Daca nu iti place gustul, spirulina poate fi amestecata cu fructe sau legume, atunci cand iti prepari smoothie-ul preferat. Mai jos iti prezentam cateva idei de a insera spirulina in alimentatia ta de zi cu zi:

  • pe paine prajita - intinde pe o felie de paine prajita o crema de branza, apoi presara spirulina si cu un cutit intinde-o bine pe toata suprafata; pentru un gust crunchy, adauga si seminte de dovleac;
  • in iaurtul cu musli - daca la micul dejun iti place sa te bucuri de o portie de iaurt cremos, musli si fructe uscate, adauga de aici inainte si o lingurita de spirulina;
  • in smoothie - este super usor sa consumi spirulina pudra, adaugand o lingurita sau doua in smoothie-ul tau preferat; in functie de preferinte si sezon, adauga ingredientele dorite, ca de exemplu: banane, lapte vegetal (migdale, soia, cocos), capsuni, ananas, seminte de chia, castraveti, spanac s.a.
  • in dressingul pentru salata - o reteta simpla pentru a face un dressing cu spirulina pe care sa il folosesti in orice salata este: un avocado + o lingurita de pudra de spirulina + suc de lamaie + o picatura de ulei de masline;
  • in desert - iti recomandam o reteta de brownie usor de preparat cu ajutorul unui blender; ingredientele sunt: curmale, migdale, pudra de cacao raw, unt de arahide, pudra de spirulina, pudra de maca, apa; se mixeaza in blender mai intai migdalele, pentru a fi bine faramitate, dupa care se adauga restul de ingrediente, mai putin untul de arahide si apa; acestea se pun in blender ultimele; se obtine o pasta solida care se ia in maini si se alcatuieste cate o forma rotunda, ca niste mingi de golf; acestea se pun intr-un recipient si se pastreaza la congelator pentru 10 - 15 minute, dupa care sunt gata pentru servire;
  • intr-o bautura energizanta - propunerea noastra este Chia Fresca - o bautura populara in America Centrala, care iti va oferi un plus de energie; ingredientele sunt: apa, suc proaspat de grepfrut, suc proaspat de lamaie, seminte de chia si spirulina; toarna toate lichidele intr-un borcan cu capac; la final presara semintele de chia si spirulina; inchide bine borcanul si agita-l; inainte de a te bucura de gustul savuros lasa borcanul la frigider pentru 15 minute;

Asa cum ti-ai dat seama, spirulina poate face parte foarte usor din regimul tau alimentar. Este simplu sa o consumi fie in preparate, fie in sucuri si smoothie-uri. 

 

Produsul a fost adaugat in cos