Blogul Obio


despre alimentatia sanatoasa si un stil de viata armonios

5 ceaiuri pentru imunitate

Întărirea sistemului imunitar este cea mai bună metodă pentru a ne proteja sănătatea, mai ales în sezonul rece și în timpul epidemiilor. Odihna suficientă, mișcarea în aer liber și dieta echilibrată sunt esențiale pentru o imunitate puternică, dar de mare ajutor sunt și suplimentele alimentare pentru sistemul imunitar, în special ceaiurile.

Iată care sunt cele mai bune ceaiuri pentru stimularea imunității!

1. Ceaiul verde

O cană de ceai verde pentru imunitate, consumată zilnic sau chiar de mai multe ori pe zi, ne va ajuta să reducem riscul îmbolnăvirii. Ceaiul verde conține antioxidanți care stimulează foarte mult sistemul imunitar. În plus, această plantă este bogată în substanțe care contribuie la o mai bună putere de concentrare, ne conferă energie, putând fi un bun înlocuitor pentru cafea și ne ajută să avem o memorie mai bună. Totodată, ceaiul verde este recomandat în curele de slăbire și pentru detoxifierea organismului.

2. Ceaiul de echinaceea

Echinaceea este planta recomandată cel mai des pentru întărirea sistemului imunitar. Poate fi consumată sub formă de tablete, capsule, siropuri, tincturi sau ceai de echinaceea pentru imunitate. Această plantă conține compuși antivirali și antimicrobieni, fiind utilă chiar și în timpul episoadelor de gripă sau răceală, deoarece ajută la o vindecare mai rapidă. Are efect antioxidant și antiinflamator, iar gustul este unul foarte plăcut. Pentru o aromă deosebită, ceaiul de echinaceea poate fi combinat cu miere sau cu lămâie ori ghimbir.

3. Ceaiul de ghimbir

Ceaiul de ghimbir este foarte bun pentru imunitate, dar și în alte scopuri, fiind recomandat pentru digestie, pentru ameliorare durerilor, a inflamației sau pentru combaterea stărilor de greață. Ghimbirul este un condiment picant, care se poate pune și în alte ceaiuri sau sucuri, pentru un plus de aromă. Totodată, ajută la desfundarea nasului, pentru că deschide căile respiratorii. Conține mulți antioxidanți și vitamina C, fiind astfel un remediu care nu trebuie să lipsească din schema de tratament naturist în caz de răceală sau gripă.

4. Ceaiul de goji

Goji sunt fructe delicioase și foarte sănătoase, care pot fi consumate ca atare, proaspete, sau sub formă de suc, sirop, ceai sau smoothie. Fructele de goji sunt considerate un superaliment, deoarece sunt foarte bogate în vitamina C, vitamina A, antioxidanți și zinc, toți acești nutrienți fiind esențiali pentru stimularea imunității. În combinație cu ghimbirul, goji ajută și la ameliorarea problemelor digestive.

5. Ceaiul de soc

Fructele de soc sunt folosite din cele mai vechi timpuri pentru tratarea gripei și răcelii. Pot fi consumate sub formă de suc, sirop sau ceai. Socul este foarte bogat în antioxidanți și are un efect antiinflamator puternic. Astfel, administrat încă de la primele simptome ale bolii, ceaiul de soc poate ajuta la o vindecare mai rapidă. De asemenea, fructele de soc conțin multe fibre, stimulând astfel și digestia.

Prin urmare, anumite ceaiuri din plante pot contribui la întărirea sistemului imunitar. Ele pot fi consumate în timpul episoadelor de răceală sau gripă, dar și preventiv, pentru a preveni îmbolnăvirea.