Your product has been added on cart !
Coșul pentru cumpărături este gol !
Arrow left icon Inapoi la blog

Semintele germinate – beneficii si contraindicatii

Multi oameni considera ca semintele germinate sunt alimente cu adevarat miraculoase.

Pentru inceput, sunt bogate in nutrienti. De asemenea, ajuta la imbunatatirea digestiei si a nivelului de zahar in sange, putand chiar sa previna bolile de inima.

Cu toate acestea, semintele germinate sunt, in acelasi timp, frecvent asociate cu cazuri de toxiinfectie alimentara, ceea ce ii determina pe consumatori sa se intrebe daca beneficiile potentiale merita riscurile.

In randurile ce urmeaza, vom arunca o privire asupra beneficiilor si pericolelor consumului de seminte germinate pentru a te ajuta sa decizi daca ar trebui sa le incluzi in dieta ta alimentara.

Cuprins:

Ce sunt germenii?

Tipuri de seminte germinate

Care sunt beneficiile consumului de seminte germinate?

Contraindicatii in ceea ce priveste consumul de seminte germinate

Ce sunt germenii?

Germenii sunt practic seminte care au inmugurit, devenind plante foarte tinere. Procesul de germinare incepe, de regula, cu inmuierea semintelor pret de cateva ore. Apoi, semintele imbinate sunt expuse la o anumita temperatura si umiditate si lasate sa se dezvolte in jur de 2-7 zile. In urma acestui proces, germenii ajung sa masoare intre 2 si 5 centimetri.

Poti gasi seminte germinate aproape oriunde gasesti mancare, in special in magazinele alimentare si in pietele de fermieri. Unii oameni chiar si le cresc singuri.

Tipuri de seminte germinate

Majoritatea germenilor pe care ii vei intalni se impart in patru categorii:

  • Germeni de legume. Acestia includ lucerna, broccoli, mustar verde, trifoi rosu, ridichi si sfecla;
  • Germeni de fasole si de mazare. Acestia includ fasole mung, fasole neagra, fasole rosie, linte si mazare;
  • Germeni de nuci si seminte. In aceasta categorie de germeni gasim migdale, seminte de floarea soarelui, seminte de susan, seminte de dovleac, muguri, etc;
  • Germeni de cereale. Acestia includ grau, hrisca, orez, ovaz si quinoa.

Care sunt beneficiile consumului de seminte germinate?

Desi sunt scazute in calorii, semintele germinate sunt o sursa bogata de nutrienti esentiali. Desigur, continutul de vitamine si minerale difera in functie de soiul germenilor.

Conform cercetarilor, semintele germinate contin un nivel mai mare de nutrienti decat plantele negerminate, printre care vitaminele A, C, K si D, proteine, magneziu, mangan, fosfor si folati.

 

Ajuta la imbunatatirea digestiei.

Germenii contin o cantitate impresionanta de enzime. Aceste enzime ajuta la stimularea proceselor metabolice si la imbunatatirea reactiilor chimice din organism, in special atunci cand vine vorba de digestie. Practic, enzimele ajuta la descompunerea alimentelor in mod eficient si stimuleaza absorbtia nutrientilor de catre tractul digestiv. Germenii au, de asemenea, o multime de fibre alimentare care regleaza digestia.

 

Stimuleaza circulatia sangelui.

Germenii ajuta la stimularea circulatiei sangelui prin mentinerea numarului de celule rosii din sange cu cantitati semnificative de fier si cupru. Acest lucru ajuta in continuare la furnizarea de oxigen diferitelor organe si celule pentru a le optimiza functia. Totodata, germenii tind sa repare capilarele, oferind astfel o sanatate mai buna a parului.

Ajuta la pierderea in greutate.

Germenii sunt unele dintre cele mai bune alimente care ajuta la pierderea in greutate. Sunt bogati in nutrienti, dar au putine calorii, ceea ce inseamna ca pot fi consumati in cantitati mari, fara grija cantarului. In plus, germenii contin o cantitate mare de fibre care ofera senzatie de satietate pentru o perioada mai lunga de timp. De asemenea, acestia inhiba eliberarea grelinei, un hormon al foamei care indica creierului nostru sa manance mai mult.

 

Ajuta la intarirea sistemului imunitar.

Germenii au un continut ridicat de vitamina C, motiv pentru care sunt considerati stimulanti puternici pentru celulele albe din sange in lupta impotriva infectiilor si a bolilor. De asemenea, contin vitamina A din abundenta. Vitamina A are o serie de proprietati antioxidante, fiind astfel excelenta pentru intarirea sistemului imunitar.

 

Sunt bune pentru inima.

Germenii contin acizi grasi omega-3 care ajuta la cresterea nivelului de colesterol bun (HDL) si la reducerea cantitatii de colesterol daunator din vasele de sange. Acizi grasi omega-3 au proprietati antiinflamatorii ce stimuleaza reducerea stresului excesiv asupra sistemului cardiovascular. Prezenta potasiului ajuta la reducerea nivelului tensiunii arteriale, diminuand si mai mult riscului oricarei probleme cardiovasculare.

Contraindicatii in ceea ce priveste consumul de seminte germinate

Desi sunt foarte hranitoare, semintele germinate prezinta un oarecare risc de a transmite bacterii precum E. coli si salmonella. Cei mai multi germeni sunt cultivati in conditii calde si umede, care favorizeaza dezvoltarea bacteriilor. In plus, in fermele mari in care se recolteaza seminte germinate, exista riscul ca unele seminte sa intre in contact cu apa care contine deseuri animale.

Apoi, mai apare un risc in momentul in care semintele sunt recoltate. Cand sunt recoltate si ambalate pentru vanzare, bacteriile pot fi transmise de catre oamenii care le-au manipulat si nu au respectat o buna igiena a mainilor.

Aceste riscuri sunt agravate si de faptul ca multi prefera sa consume seminte germinate crude (in timpul procesului termic de gatire, bacteriile sunt ucise). De aceea, FDA a emis recomandari si indrumari pentru toti producatorii de germeni.

Arrow up icon