Blogul Obio


despre alimentatia sanatoasa si un stil de viata armonios

Mituri despre stilurile alimentare sănătoase

 

Termenii precum „BIO”, „ECO” sau „organic” au intrat de o perioadă semnificativă de timp în limbajul uzual al majorității persoanelor care optează pentru un stil alimentar bazat pe alegeri sănătoase. Am văzut ce sunt aceste produse și de ce poartă aceste denumiri. Cu toate acestea, atunci când vorbim despre un stil alimentar care are anumite caracteristici bine definite, ne referim la cele care restricționează practicile și opțiunile de hrană la câteva categorii de produse alimentare. E timpul să lămurim ce e adevărat și ce e mit atunci când vine vorba despre cele mai cunoscute moduri prin care aleg oamenii să se hrănească:

1. Stilul vegetarian

Presupune ca omul să folosească drept sursă de nutriție toate produsele de care dispune, cu excepția celor de origine animală. Printre produsele de origine animală se numără mezelurile, peștele, fructele de mare, icrele, ouăle, lactatele și mierea. Unul dintre principalele mituri legate de vegetarianism se referă la consumul peștelui, lactatelor și ouălor. Din lipsa unei documentări consistente, multe dintre persoanele care adoptă acest stil alimentar, afirmă că sunt vegetariene, deși aleg să consume și produse de origine animală. Ei se pot numi în continuare vegetarieni, însă este bine să folosească unul dintre termenii corecți care ilustrează alegerile pe care le fac.

De exemplu, cei care consumă și miere sunt apivegetarieni, persoanele care includ în alimentația lor lactate sunt lacto vegetarieni, ovo vegetarianismul presupune și consumul ouălor, iar cei care se încadrează în cele din urmă două categorii sunt lacto-ovo vegetarieni.

2. Stilul vegan

Este unul dintre cele mai controversate dintre cele trei și se răspândește cu o mare repeziciune datorită promovării intense de care are parte în ultimii ani. Iubitorii de animale, persoanele cu anumite principii etice sau cei a căror stare de sănătate impune un anumit tip de regim alimentar renunță la consumul oricărui fel de produs de origine animală, iar după ce reușesc să facă acest lucru, consideră că au devenit vegani. Acesta este unul dintre cele mai populare mituri răspândite în urma unei informări precare. Adevărul este că, a fi vegan presupune mult mai mult decât atât.

Cei care aderă la acest stil alimentar, îmbrățișează nu doar un curent, ci un nou stil de viață. Acest concept presupune renunțarea la alimente, la folosirea oricărui produs și la practicarea oricăror obiceiuri care implică o suferință provocată animalelor. Printre aceste produse se numără hainele și încălțările din blană naturală ori piele, pensule din păr natural, iar ca practici amintim mersul la grădina zoologică sau la circ.

3. Stilul raw vegan

Este considerat a fi cel mai drastic și mai restrictiv. Se presupune că privează organismul de un număr semnificativ de nutrienți necesari unei funcționări optime și deja am enumerat două dintre cele mai cunoscute mituri despre raw veganism. Ceea ce nu este mit se referă la consumul produselor nepreparate termic, adică la gătirea alimentelor la temperaturi sub 48 de grade Celsius.

Adevărul este că, acest stil alimentar poate fi practicat cu ușurință de orice persoană care face acest lucru în mod responsabil. Asta presupune o cercetare inițială amănunțită și o informare permanentă cu privire la asigurarea alimentaţiei corespunzătoare nevoilor tale, din punctul de vedere al macronutrienţilor.

Amintim și stilurile de alimentație low carb (presupune un consum foarte redus de carbohidrați și unul ridicat de grăsimi și proteine), paleo (care se bazează 2 fundamente: consum de alimente de origine animală și plante provenite din agriculturi ecologice) și ketogenic (în cadrul căruia procentele optime de macronutrienți sunt: 5% carbohidrați, 20% proteine și 75 grăsimi sănătoase). Deşi s-au dovedit a fi sustenabile, ele nu au o răspândire atât de mare precum cele menţionate anterior.

 

Produsul a fost adaugat in cos