Blogul Obio


despre alimentatia sanatoasa si un stil de viata armonios

Semintele germinate si vlastarii de plante: 5 beneficii pentru sanatate

Semintele germinate si vlastarii au devenit foarte populare in randul adeptilor unei alimentatii sanatoase. Acest lucru nu este de mirare, avand in vedere ca ele pot avea numeroase beneficii pentru sanatate. In continuare, vom prezenta principalele motive pentru care consumul de germeni si vlastari este adesea recomandat de catre specialistii in nutritie. 

1. Imbunatatirea digestiei

Unul dintre cele mai importante lucruri de stiut despre germeni si vlastari este ca acestia sunt foarte bogati in enzime. Asta poate ajuta la stimularea diferitelor procese metabolice si a reactiilor chimice din organism, in special in ceea ce priveste digestia. Enzimele reprezinta o parte importanta a procesului digestiv si contribuie la descompunerea eficienta a alimentelor si la o mai buna absorbtie a nutrientilor. Mai mult, fibrele din germeni si vlastari sunt de mare ajutor in procesul digestiv. Fibrele ajuta la formarea scaunului, facand trecerea alimentelor prin tractul digestiv mai usoara. Fibrele stimuleaza, de asemenea, formarea sucurilor gastrice, care ajuta enzimele din germeni si vlastari sa descompuna mancarea in mod eficient. Ele reprezinta un remediu excelent atat pentru constipatie, cat si pentru diaree.

2. Buna functionare a metabolismului

Dupa cum am mentionat in paragraful precedent, germenii si vlastarii contin o multitudine de enzime, iar asta poate avea un impact pozitiv semnificativ pentru activitatea metabolica a organismului. Dincolo de asta, ei sunt si foarte bogati in proteine. Proteinele sunt necesare pentru aproape toate procesele care au loc in organism, in special pentru crearea si intretinerea celulelor, repararea organelor, regenerarea pielii, cresterea oaselor si dezvoltarea musculara. Acest lucru inseamna ca germenii si vlastarii sunt o modalitate usoara si delicioasa de a imbunatati sau de a mentine buna functionare a metabolismului. Continutul lor ridicat de proteine este si motivul pentru care germenii si vlastarii sunt recomandati pentru vegetarieni si vegani.

 

Sursa foto: https://pixabay.com/photos/food-food-prep-kitchen-restaurant-1846361/

 

3. Prevenirea anemiei

Anemia este termenul folosit pentru deficitul de fier. Daca nu consumi suficiente alimente bogate in fier, numarul de eritrocite din sange scade, deoarece fierul este o esential pentru productia  de globule rosii. Acest lucru poate duce la oboseala, lipsa de concentrare, greturi, ameteli si dureri de stomac. Avand in vedere ca germenii si vlastarii sunt bogati in fier, consumul acestora ajuta la mentinerea numarului optim de globule rosii in sange.

4. Pierdere in greutate

Gemenii si vlastarii sunt extrem de bogati in nutrienti, continand foarte putine calorii. Asta inseamna ca ii poti consuma in cantitati mari, fara a lua in greutate. Mai mult, ei te pot ajuta atunci cand iti doresti sa pierzi cateva kilograme si sa reduci stratul adipos. In plus, fibrele din germeni si vlastari grabesc aparitia senzatiei de satietate, atat prin umflarea lor atunci cand ajung la nivelul intestinelor, cat si prin inhibarea eliberarii ghrelinului, poreclit si hormonul foamei

 

Sursa foto: https://pixabay.com/photos/sunflower-sprouts-salad-food-green-1164785/

 

5. Intarirea sistemului imunitar

Exista o serie de factori datorita carora germenii si vlastarii contribuie la intarirea sistemului imunitar. Continutul lor ridicat de vitamina C este unul dintre principalele motive. Vitamina C este un stimulent puternic al globulelor albe din sange, responsabile pentru lupta impotriva infectiilor si a bolilor. Vitamina A se gaseste, de asemenea, in germeni si vlastari, fiind renumita pentru proprietatile sale antioxidante, benefice sistemului imunitar.

 

Printre cei mai populari germeni si vlastari se numara cei de grau, praz, quinoa alba,  rucola, naut, broccoli, orz, usturoi, ridiche neagra si secara. Daca nu ai mai consumat seminte germinate si vlastari pana acum, tine cont de faptul ca este recomandat ca acestia sa fie mancati cruzi. Poti sa-i servesti pe post de gustare sau poti sa-i adaugi in salate si diverse alte feluri de mancare. Un alt sfat este sa-i achizitionezi intotdeauna din surse de incredere si sa-i speli foarte bine intainte de a-i manca.

 

Produsul a fost adaugat in cos