Your product has been added on cart !
Coșul pentru cumpărături este gol !
Arrow left icon Inapoi la blog

Rolul alimentatiei bio in viata unui sportiv

Cat de importanta este alimentatia in viata unui sportiv?

Alimentatia si nutritia joaca un rol important in viata unui sportiv. Aportul alimentar al unui sportiv ii determina puterea corpului, agilitatea, rezistenta si forma fizica. Regimul de antrenament sau de fitness pe care il urmeaza orice sportiv trebuie completat de o dieta adecvata pentru a avea efecte mai benefice.

O dieta adecvata bine planificata formeaza baza performantei unui sportiv. Oricat de mult se antreneaza un sportiv, daca acesta nu urmeaza o dieta alimentara potrivita, corpul sau nu va fi capabil sa obtina cele mai bune rezultate.

Necesarul alimentar pentru fiecare sportiv este diferit; prin urmare, un plan de dieta generic nu este aplicabil peste tot. In plus, corpul fiecarui sportiv este diferit; asadar, planul de dieta trebuie personalizat in functie de sportul practicat si de tipul de corp.

Ce alimente sunt esentiale pentru sportivi?

O dieta sanatoasa si echilibrata consta in principal in cereale integrale, grasimi sanatoase si proteine slabe. Desi individual sunt importante, ele sunt cele mai eficiente atunci cand sunt combinate. Programarea meselor inainte si dupa antrenament poate ajuta, de asemenea, la mentinerea nivelului de energie si recuperare.

Carbohidratii

Carbohidratii sunt o sursa sigura de energie atat pentru corpul nostru, cat si pentru creier. Carbohidratii complecsi, cum ar fi ovazul organic, orezul brun, cum ar fi Orezul Brun Bio de la Green Organics, painea si pastele din grau integral, cum ar fi Pennele din Grau Integral Eco de la Biona si fructele proaspete sunt deosebit de utile pentru mentinerea energiei pe termen lung.

Sportivii trebuie sa se asigure ca mananca suficienti carbohidrati inainte si dupa antrenament, in special cand au parte de un eveniment de mare intensitate. Fara un aport suficient de carbohidrati, performanta atletica poate scadea, ceea ce poate afecta capacitatea unui sportiv de a-si mari sau intari musculatura.

Grasimile

In timp ce carbohidratii sunt cei mai buni pentru exercitii fizice intense, grasimile sanatoase sunt excelente pentru a furniza energie in timpul exercitiilor fizice moderate si, de asemenea, in timpul odihnei. Cel mai bine este sa eviti grasimile saturate precum untul si carnea de porc. Recomandate sunt grasimile mononesaturate si polinesaturate. In aceste categorii intra carnea slaba, uleiul de masline extravirgin, pestele si untul de arahide, cum ar fi Untul de Arahide Crunchy cu Sare Bio de la Biona.

Proteinele

Proteinele sunt esentiale pentru cresterea musculara, forta si rezistenta. De asemenea, oxigeneaza sangele, creeaza enzime digestive, regleaza hormonii foamei si ajuta organismul sa se repare. Carnea, lactatele, fasolea, nucile si leguminoasele sunt surse excelente de proteine. Pentru a obtine beneficiile maxime ale proteinelor, cel mai bine este sa le combini cu carbohidrati si grasimi sanatoase.

Apa

Apa nu face parte din nicio grupa de alimente, dar merita mentionata deoarece este importanta in mentinerea hidratarii. Aproximativ 60% din corpul unui adult este apa, aceasta fiind esentiala pentru ca fiecare celula din organism sa creasca, sa se reproduca si sa supravietuiasca. Adultii ar trebui sa consume intre 2-3 litri de apa in fiecare zi. Din fericire, putem consuma apa din alimentele pe care le consumam, precum si din alte bauturi sanatoase, cum ar fi seva de mesteacan.

De ce este importanta alimentatia bio in viata unui sportiv?

Consumul de alimente bio este recomandat tuturor oamenilor, dar sportivii, in general, trebuie sa fie mai atenti la mancarea pe care o consuma. Cand consumi alimente bio, poti fi sigur ca ceea ce mananci este sanatos si nutritiv.

Sigur, alimentele obisnuite au, in general, acelasi numar de vitamine, minerale si oligoelemente ca si alimentele organice. Asadar, in aceasta privinta, sunt egale.

Cu toate acestea, alimentele bio ofera consumatorilor avantajul unui numar mai mic sau chiar deloc de pesticide si antibiotice decat cel gasit in alimentele obisnuite. Practicile de agricultura ecologica includ utilizarea ingrasamintelor naturale pentru a hrani solul si plantele. Prin urmare, desi nutrientii dintr-un mar organic si dintr-un mar cultivat conventional sunt aceiasi, modul in care ambele mere sunt cultivate este diferit.

Batoanele proteice pentru sportivi

Mancatul sanatos poate fi deosebit de dificil atunci cand ai o viata aglomerata si stai mai putin acasa. De multe ori nu avem timp sa ne preparam din timp mancarea pe care sa o luam la pachet, alegand in schimb batoane proteice si energetice. Acesta este motivul pentru care alegerea batoanelor proteice potrivite este o decizie importanta pentru sportivi.

Noi recomandam alegerea batoanelor proteice realizate doar din ingrediente organice, de inalta calitate, care sunt concepute pentru un corp si o minte puternica. Batoanele proteice sanatoase pentru sportivi contin ingrediente precum fructe organice, orez brun, spirulina, canepa, migdale, ovaz organic, fibre si unturi organice de nuci. Un exemplu bun este Batonul Proteic cu Migdale Invelit in Ciocolata Bio de la Roobar.

De evitat batoanele proteice cu adaos de zahar si conservanti, deoarece acestea nu numai ca sunt nesanatoase, dar si ofera o doza de energie mult prea mica.

 

Arrow up icon