Blogul Obio


despre alimentatia sanatoasa si un stil de viata armonios

Deficienta de magneziu: 5 semne si simptome

Deficienta de magneziu, cunoscuta si sub denumirea de hipomagneziemie, este o problema de sanatate adesea ignorata. Cauzele acesteia variaza de la o dieta saraca in magneziu la pierderea substantei minerale din organism. Afectiunile asociate cu pierderea magneziului includ diabetul zaharat, diareea cronica si boala celiaca. Persoanele care sufera de alcoolism sunt, de asemenea, expuse unui risc sporit.

 

In acest articol vom discuta despre cele mai comune semne si simptome ale deficientei de magneziu, dar si despre cele mai eficiente metode de a o combate.

1. Crampe si spasme musculare

Crampele si spasmele musculare sunt simptome des intalnite ale deficientei de magneziu. In cele mai nefavorabile scenarii, hipomagneziemia poate provoca chiar si convulsii. Oamenii de stiinta cred ca aceste simptome sunt cauzate de un flux mare de calciu in celulele nervoase, care supraexcita sau hiperstimuleaza nervii musculari. Suplimentele alimentare precum clorura de magneziu pot ameliora crampele si spasmele musculare in cazul persoanelor cu acest deficit.

2. Osteoporoza

Lipsa de magneziu poate creste riscul de osteoporoza si fracturi osoase, desi aceasta posibilitate este influentata de multi factori. Hipomagneziemia poate subtia oasele, dar, de asemenea, scadea nivelul de calciu (blocul principal al oaselor) din sange.

3. Oboseala si slabiciune musculara

Deficienta de magneziu poate provoca oboseala sau slabiciune musculara. Insa acestea nu sunt semne specifice ale hipomagneziemiei, cu exceptia situatiilor in care sunt insotite de alte simptome.

4. Tensiune arteriala crescuta

Studiile arata ca lipsa de magneziu poate creste tensiunea arteriala. Persoanele care se confrunta cu aceste problema pot apela la suplimente alimentare cu magneziu, care s-au dovedit a fi eficiente

5. Astm

Deficienta de magneziu este asociata cu formele severe de astm. Mai mult, persoanele care sufera de astm par sa aiba mai putin magneziu in organism in comparatie cu cele care nu se lupta cu aceasta afectiune. Cercetatorii considera ca lipsa de magneziu poate determina acumularea de calciu in muschii care inconjoara caile respiratorii ale plamanilor. Acest lucru cauzeaza constrictia cailor respiratorii, ceea ce face ca respiratia sa fie mai dificila.

Alimente bogate in magneziu

Sursa foto: https://pixabay.com/photos/oatmeal-almonds-blueberry-breakfast-4072367/

 

Din fericire, exista o multime de alimente bogate in magneziu. Aceasta substanta minerala se gaseste atat in plante, cat si in alimentele de origine animala. Cele mai bogate surse sunt reprezentate de nuci si seminte, dar cerealele integrale, leguminoasele si verdeturile sunt de asemenea optiuni excelente.

 

Mai jos gasesti cantitatea de magneziu in 100 de grame din cele mai indicate alimente:

- Migdale: 270 mg

- Seminte de dovleac: 262 mg

- Ciocolata neagra: 176 mg

- Alune: 168 mg

- Popcorn: 151 mg

 

Alte surse demne de luat in considerare sunt semintele de floarea soarelui, de in, de chia, cacaua, cafeaua, nucile caju, si ovazul. In plus, suplimentele pe baza de magneziu pot reprezenta si ele o optiune. 


Deficienta de magneziu este o problema foarte des intalnita. Simptomele acesteia sunt, de obicei, subtile, cu exceptia cazurilor in care nivelul de magneziu din organism este foarte scazut. Lipsa de magneziu poate provoca oboseala, crampe musculare si osteoporoza. Pentru a o combate, poti incerca un supliment alimentar cu magneziu. Totusi, cel mai important este sa consumi alimente bogate in aceasta substanta minerala, cum ar fi nucile si semintele bio.

Produsul a fost adaugat in cos